fredag den 7. marts 2014

Biotop 6 uge 10

 

Biotop 6 uge 10

 
Jeg har gjort mig nogle tanker og reflekteret og opgavens indhold. Mit mål var, at bruge naturen tæt på min bopæl. Det var oplagt at lave et projekt forløb med tidevand som emne. Dette naturfænomen, kender vi bl.a. fra Vadehavet.
 
Tidevandet er svært at forstå. Hvor forsvinder alt vandet hen og hvorfor forsvinder det? For at forstå f.eks. Vadehavet, som det specielle sted det er, skal man lære noget om tidevandet. Tidevandet er det, der gør Vadehavet anderledes end andre kyststrækninger i Danmark og især gør området attraktivt for de mange trækfugle, der hvert efterår og forår mellemlander i Vadehavet. Fuglene nyder her godt af det rige dyreliv, når de skal have ”tanket op” til deres videre rejse.

Da Vadehavet ikke lige ligger tæt på min bopæl, vil jeg i stedet vælge at se på tidevanden i forhold til området ved Æbelø. I min biotop 5 opgave, beskrev jeg en aktivitet, hvor "turen gik til" Æbelø.

For netop, at have en rød tråd fra Biotop 5 til Biotop 6, vælger jeg, at undersøge dette naturfænomen.

For at besøge Æbelø, skal der ved lavvande gåes en strækning på 1,5 km i vandet.



Det optimale tidspunkt mht lavvande, når turen går til Æbelø. Vandet gå kun til anklerne. Billederne er fra mit private album, fra en tur til Æbelø sommeren 2013.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar