onsdag den 11. juni 2014

Udfordringsopgaven - den skriflige del tll forløbet




Udfordringsopgave

- et VNT forløb 5. semester


University College Syddanmark

PædagoguddannelsenAabenraa



VNT udfordringsopgave 2014

Fremlæggelses dato: 13. juni 2014



Pia Lerbæk - pn12102



Underviser: Mette Solkær Petersen





Indledning

Efter at have ansøgt og fået godkendt, at min udfordringsopgave skulle være en tehætte i zebra skind, løb jeg ind i flere udfordringer i projektet. Jeg søgte nettet i en periode, for at finde enstumpzebra skind. Det var umuligt, da det ikke fandtes i de mål, som jeg skulle bruge og at det, der kunne købes, var meget dyrt. Til mit held, fik jeg ganske gratis en stykke ko skind, som kunne erstatte mit Zebra ønske... Men koen tog livet af symaskinen og derfor måtte jeg skifte til en ny udfordring... Mette godkendte mit nye ønske; at udfordrer mig selv i, at kunne strikke et par strømper. Det er en stor udfordring for mig, da jeg langt fra, har tålmodighed og evner i den retning. Udfordringen skulle afprøve mine evner, koncentrationen omkring at strikke og ende med et par strømper.



Planlægning

Da jeg var bag ud tid, måtte jeg finde hjælp der var dygtig. Min søster og mor... Men grund af afstanden imellem os, var det kun timer jeg kunne blive guidet i denne kunst. Jeg fik opskrift af min mor og hun fik mig startet godt op. Garn blev købt lokalt og et sæt strikke pinde til sokker, i alt 4 stk.



Processen

Har arbejdet sokkerne selv og haft dem med besøg hos min søster og mor. De har hjulpet, givet gode råd og vurderet mit arbejde løbende. De syntes det meget fint ud. Da den ene sok var færdig, måtte jeg have hjælp til at afslutte. Hæl og har været lidt svært.




Evaluering

Det har været en stor udfordring for mig og jeg konkluderer, at udfordringen ikke har givet mig inspiration og videre lyst til at strikke strømper til familien. Tehætte i zebra skind blev det desværre ikke, men et parnæstenfærdige sokker i multi farvet garn.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar